نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی چیست؟

نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی دسته ای از راه حل های نرم افزاری است که به دندانپزشکان و مدیران مطب دندانپزشکی کمک می کند تا بسیاری از کارکردهای تجاری اداره یک مطب دندانپزشکی را انجام دهند. این عملکردهای تجاری می تواند شامل وظایف روزانه مانند تنظیم قرار ملاقات، نمودار، صورتحساب، ارتباطات مشتری، خرید و رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و ... باشد. این نوع نرم‌افزارها با تلاش برای کنار گذاشتن سیستم کاغذی، و بسیاری از روش‌های دیگر راه‌حل‌های نرم‌افزار ابری را انتخاب می‌کنند، و این موجب شده این سیستم روز به روز محبوب‌تر شده باشد.

ایده نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی در راستای تسهیل مدیریت مطب دندانپزشکی است. همانطور که در اینجا در وی دنت تعریف می کنیم، مدیریت مطب دندانپزشکی عبارت است از "مجموعه ای از اقدامات، رویه ها و مهارت هایی که فراتر از مراقبت های بالینی است و برای تبدیل آموزش در دندانپزشکی به یک عمل قابل دوام واقعی مورد نیاز است."

با این حال، تمرین ها و مهارت های خاص مورد نیاز برای اجرای یک تمرین در طول زمان تغییر می کند. به همین دلیل است که نرم‌افزار خوب با بهترین روش‌ها برای مدیریت دفتر هماهنگ می‌شود. به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت دفتر 15 سال پیش شامل اجزای رسانه های اجتماعی، داشبورد موبایل یا امکان ارسال یادآورهای متنی برای قرار ملاقات نمی شد. امروزه این چیزها تقریباً یک ضرورت هستند.

با این اوصاف، بعید است که هر نرم افزاری تمام عملکردهایی را که ممکن است یک دفتر نیاز دارد انجام دهد. برخی از نرم افزارها به گونه ای طراحی شده اند که ابزاری تخصصی برای تنها یک عملکرد باشند. برخی از آنها مجموعه های جامع تری هستند اما ممکن است یک یا دو ویژگی دلخواه را کنار بگذارند. این بدان معناست که اکثر مطب های دندانپزشکی از چندین نرم افزار برای به دست آوردن تمام عملکردهای مورد نیاز خود استفاده می کنند.

در نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی به دنبال چه چیزی باشید
بنابراین وقتی به دنبال دریافت نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی هستید باید به دنبال چه چیزی باشید؟ همانطور که در بالا ذکر شد، هیچ نرم افزاری نمی تواند مطلقاً همه کارها را انجام دهد، بنابراین نباید در هنگام خرید به این موضوع توجه کرد. با این حال، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که تأثیر مستقیمی بر نحوه اجرای تمرین شما دارند:



حریم خصوصی و امنیت HIPAA

اطلاعات بیمار چگونه ایمن نگه داشته می شود؟

 آیا این نرم افزار به طور صریح با HIPAA سازگار است؟

آیا برای محافظت از داده های بیمار در هر مرحله، تدابیری دارد؟

استفاده آسان برای کارکنان اداری ، آیا کارکنان شما می توانند به سرعت نرم افزار را یاد بگیرند؟

و آیا آنها می توانند کارهای معمول اداری را به سرعت و به راحتی انجام دهند؟

 اگر نرم‌افزار مدیریت مطب دندان‌پزشکی شما به آموزش گسترده برای کارکنان شما نیاز دارد (و حتی با آموزش آنها هنوز هم دچار مشکل می‌شوند)، این یک ملاحظه بزرگ است.
داشبوردهای مفید در این عصر، دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید به سوابق مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید، در مواقعی که به آنها نیاز دارید، به غیر از جمع آوری داده های کلیدی در زمان واقعی و ارائه آن به گونه ای که به راحتی قابل درک باشد. یک داشبورد خوب باید همه این کارها را انجام دهد.
تجزیه و تحلیل داده ها وقتی صحبت از داده ها شد، چه داده هایی می توانند به شما در تصمیم گیری بهتر در مدیریت یک عمل کمک کنند؟ بسیاری از روش‌ها مواردی مانند تعداد بیماران جدید در ماه، نرخ پذیرش مورد، نگهداری بیمار، صورت‌حساب و جمع‌آوری و غیره را ردیابی می‌کنند. تجزیه و تحلیل این داده ها و جستجوی روندها می تواند به حفظ سلامت و رشد یک تمرین کمک کند.


اتوماسیون

همه نرم افزارها دارای درجه ای از اتوماسیون هستند. ترفند این است که کارهای روزمره و تکراری را خودکار کنید تا شما و کارکنانتان بتوانید روی چیزهای مهمتر تمرکز کنید. به عنوان مثال، نرم‌افزار مدیریت دفتر خوب ، می‌تواند یادآوری‌های قرار را ارسال کند، پرداخت‌ها را بپذیرد، پرداخت‌های سررسید را مشخص کند، به داده‌های بیمار دسترسی داشته باشد و ارائه دهد، و تراکنش‌های بیمه را ثبت کند.


ادغام

اگر سیستم‌های نرم‌افزاری موجودی دارید که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، باید مطمئن شوید که نرم‌افزار مدیریت مطب دندان‌پزشکی جدید شما می‌تواند به روشی یکپارچه با آن‌ها ادغام شود. داده ها باید به راحتی از سیستمی به سیستم دیگر بدون نیاز به وارد کردن مجدد داده ها به صورت دستی جریان یابد.


ساختار هزینه ای که منطقی است

آیا نرم افزار یک بار خرید است یا اشتراک ماهیانه پرداخت می کنید؟

 اشتراک چه ویژگی هایی دارد؟ 

مهمتر از همه، آیا می توانید دقیقاً بفهمید که برای چه چیزی و چرا هزینه می کنید؟ 

داشتن ساختار کارمزد ساده می تواند یک مزیت باشد، زیرا برنامه ریزی و بودجه بندی را آسان تر می کند. 

ویژگی هایی که "تجربه مثبت بیمار" را ایجاد می کند

تشخیص این یکی کمی سخت تر است، اما مطمئناً بین راه حل های نرم افزاری تفاوت هایی وجود دارد. 

آیا تغییر نوبت رزرو شده برای بیماران آسان است؟ 

آیا یک ویژگی سلف سرویس با استفاده آسان وجود دارد؟ 

آیا بیماران به روشی که می خواهند (پیامک، ایمیل، و غیره) یادآوری های قرار ملاقات را دریافت می کنند؟ 

آیا پردازش پرداخت ها آسان است یا زمان بر است؟ 

همه این موارد می توانند تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنند، اگر درست انجام شوند.
ویدنت با متکی شدن به تجربیات چندین ساله خود توانسته پر کاربرد ترین ابزار های مدیریتی را در  نرم افزار خود ایجاد کند و بهترین عمکرد را در مطب شما به وجود اورد.

۱۰ قابلیت برتر نرم افزار مدیریت دندان پزشکی
قابلیت هایی که هنگام خرید نرم افزار دندانپزشکی باید بهش توجه کنید